آشپزی

تازه نگه داشتن سبزی

تازه نگه داشتن سبزی

تازه نگه داشتن سبزی

یکی از مهم ترین و بزرگترین دغدغه های خانم های خانه دار بعد از خرید سبزیجات تازه تازه نگه داشتن سبزی می باشد ، سبزی یکی از مهم ترین رکن های هر سفره ایرانی می باشد که مواد مغذی و ویتامین های گوناگونی درون خود دارد که می تواند به سلامت شما کمک ، بسیارزیادی کند. در این مطلب ترفند هایی به شما یاد می دهیم که سبزی های خریداری شده شما زمان بیشتری را تازه سپری کنند .در آنیتاسو تمامی سبزیجات تولید روز می باشند و تولیدهای روزهای قبل به هیچ عنوان به دست مصرف کننده نخواهد رسید و شما کاملا سبزیجات .تازه و بدون سم را دریافت خواهید کرد

 

سبزی خوردن و سبزی های خانگی 

 ریحان ، شاهی ، بیبی اسغناج ، سبزی خوردن ،کرفس  و کاهو  از جمله سبزی های معروف ایرانی می باشند که طرفداران زیادی دارند و در سر سفره هر غذایی می توانند استفاه شوند . البته انتخاب و نو ع سبزیجات کاملا  امری سلیقه ای می باشد و نسبت به سلایق هر شخصی می تواند این انتخاب ها متفاوت باشند.روش های مختلف و متنوعی برای تازه و باطراوت نگه داشتن سبزی وجود دارد . که در ادامه این مطلب ما با جزییات ریز و دقیق به این مبحث می پردازیم .

تکنیک های تازه نگه داشتن سبزی   

سعی کنید در سریعترین زمان ممکنه سبزی هارا پاک کنید و قسمت های زرد رنگ سبزی را از بین آنها جدا کنید چون قسمت های زرن رنگ و پلاسیده موجب خراب شدن سبزیجات می گردند . بهتر است که این قسمت ها از قسمت های با طراوت سبزی جدا شوند تا سبزی زمان بیشتری تازه بماند .

ضد عفونی کردن سبزی پس از پاک کردن هم میت واند خیلیدر این امر تاثیر گذار باشد تا مواد میکروبی از آن جدا شوند .

پس از شستشو سبزی هرا در داخل پارچه یا کیسه ای پهن کنید و سغی کنید روزنه هایی برای جریان هوا در داخل کیسه درست کنید تا هوا رفت و آمد کند و سبزی پلاسیده نشود (برای این کار می تواند از کیسه های استفاده شده برنج استفاده نمایید و روزه هایی برای جریان هوا در آن ایجاد کنید )

همچنین سبزی هارا بیشتر از 15 دیقه در داخل آب نگذارید چون این امر می تواند باعث پلاسیده شدن سبزی یا تغییر رنگ سبزی گردد .

تازه نگهداشتن سبزی در آب 

یکی از  رایج ترین و بهترین کار ها برای تازه نگه داشتن سبزیجات در آب گذاشتن ساقه سبزی ها در آب می باشد که با تغذیه ای که سبزی در آب می کند عمر بیشتری خواهد داشت  و همچنین می توانید سبزی های بسته بندی شده را در داخل پلاستیکی با کش گره بزنید و ساقه های سبزی را در داخل آب بگذارید تا مدت زمان بیشتری طراوت خود را حفظ کند .

تازه نگه داشتن سبزی

تازه نگه داشتن سبزی